יום שני, 11 בנובמבר 2013

מכתב פתוח לפורטיס






פורטיס היקר.

את הפוסט הזה החלטתי לכתוב כסוג של מכתב פתוח אלייך. אתה לא יודע את זה כמובן אבל אני ואתה הולכים הרבה אחורה, לפחות עד גיל 14, כשקניתי (בקסטה!) את "שוטר פושע והענק הלוחש", עד היום אחד מאלבומי הרוק הגדולים שנכתבו. אני עוקב אחרי כל צעד שאתה עושה כבר המון זמן, וגם כשלא תמיד הברקת, גם בשנים הקשות שלך, המשכתי לעקוב אחרייך. ידעתי שאתה אחד מהאנשים האמיתיים, ידעתי שהלב שלך במקום הנכון. אבל היום, אני כבר לא בטוח. ולכן אני כותב את המכתב הזה, כי אני חושב שאתה צריך להתעורר. יותר נכון, אתה צריך להתפטר. להתפטר מ"אקס פקטור". כן, ממש ככה. אתה צריך לקום, להפר חוזה ופשוט ללכת.

עבור רוב מעריצייך, הצטרפותך ל"אקס פקטור" לוותה בהרמת גבה במקרה הטוב, תדהמה ברוב המקרים וגנאי והוקעה במקרה הרע. אני חייב לומר, שלא הייתי שותף לאף אחד מאלה. לא חשבתי שיש משהו פסול בהצטרפותך לתוכנית, להיפך; את קריאות הגנאי והתדהמה פירשתי כצרות אופקים, כתגובה אוטומטית כנגד Sell Out, כחלק מדיכוטומיה רבת שנים בקרב חובבי מוזיקה לפיה מיינסטרים=רע, ואינדי=טוב. זה לא באמת עובד ככה, ונתתי לך קרדיט. תן לזה צ'אנס, אמרתי לחבר קרוב שדיבר איתי על אכזבתו. חשבתי שזה אפילו טוב שאתה מופיע בתוכנית, שסופסוף יהיה בתוכנית בז'אנר הזה, שמעולם לא היה כוס התה שלי, מישהו שהוא כאמור אמיתי, מישהו שהלב שלו במקום הנכון, מישהו שמכיר מוזיקה קצת יותר מגוונת ושיש לו פרספקטיבה יותר נרחבת על הדברים, מישהו שגם מכיר את פיטר האמיל ואת רוברט וויאט ואת הסקס פיסטולס ולא חושב שהעולם נוצר עם עליית ערוץ 2 לשידורים, לפני עשרים שנה בדיוק.

כל זה היה נכון, במידה ו"אקס פקטור" הייתה באמת תוכנית מוזיקלית. אבל היא לא. "אקס פקטור" היא קרקס, היא פריק שואו. היא מייצגת את השלב הבא באבולוציה של תוכניות זמרה-ריאליטי, שבו המוזיקה והמשתתפים עצמם כבר בכלל לא חשובה. מה שחשוב הוא הסיפור האנושי. בתוכנית הזו (ובתוכניות רבות אחרות) זה ממש לא חשוב איזה מין קול יש לך או מה אתה שר, אלא מי אתה ומה אתה. לא שזה לא חשוב, אבל זה הפך לכל העניין כולו. אם יש לך תסמונת דאון, או אספרגר, או שאתה חרדי לשעבר או בהווה או בעתיד וכו', רק אז שווה לשמוע אותך בכלל. בנוסף, יש כאן מצב אבסורדי שבו השופטים חשובים יותר, מעניינים יותר ונזכרים יותר מהמשתתפים עצמם.

אבל כל זה עוד מילא. כל זה עוד נסבל. זה לא חריג. מה שבאמת גורם לי לבקש ממך להתפטר מהתוכנית, הוא ההקצנה בפן שקיים תמיד בתוכניות האלה, והגיע בתוכנית הזו לרמה של גועל נפש טוטאלי, שאתה, פורטיס ידידי, האיש שהלב שלו במקום הנכון, חלק ממנו. וזה- פן ההשפלה.

זה טריק ידוע בתוכניות האלה: מעלים בשלב האודישן מתמודדים שאינם מוכשרים, בלשון המעטה. אלו יעשו מה שמצופה מהם בתוכנית- ישמשו אתנחתא קומית, ייצלו על הגריל עד שייצאו רכים מכל הצדדים, ויושפלו קבל עם ועדה מול מאות אלפי צופים לועגים, וחבר השופטים כמובן. ובסוף עוד יגידו להם שזה "מגיע להם", שהם "הביאו את זה על עצמם". זה סוג חדש של לחימת גלדיאטור מול חיית טרף לטובת שעשוע השליט והנתינים- כשחיית הטרף הם השופטים ובהם פורטיס, מהמנטורים האישיים שלי בחיי הבוגרים עד לנקודה זו.

והרי ברור לכולם שאותם מתמודדים שבאים ועושים מעצמם צחוק, לא באמת מודעים למה שמתרחש סביבם. הרי ברור שיש שלב מקדים של סינון מתמודדים, ואותם מתמודדים גרועים כלל לא אמורים לעבור את המסננת הזאת. אלא מה? מערכת התוכנית, באקט שהוא שפל, ציני, דוחה, אכזרי ומרושע מאין כמוהו, נותנת לאנשים האלה לעבור בכוונה, נוטעת בהם תקוות שווא שהם שווים משהו, ומשקרת להם במצח נחושה. כל חטאם של האנשים האלו הוא חוסר המודעות של עצמם, ואולי קצת נרקיסיזם לא הכי בריא. ואז כמובן הם מועלים למוקד, ומבתרים אותם חיים. חי חי חי, ממש מצחיק. מישהו עוצר רגע וחושב מה זה עושה לבנאדם להיות מושפל ככה? אחרי שגרמו לו להאמין בעצמו, אחרי שהערימו עליו?

מהמעט מאוד שיצא לי לראות מ"אקס פקטור", ראיתי את זה קורה יותר מדי פעמים. איך מישהו שכל בר דעת יכול לראות שמקומו אינו בתוכנית או בכלל בעולם המוזיקה מתחיל לשיר וחבר השופטים, ובתוכם פורטיס, מתחילים להיפקע מצחוק ואז פושטים ממנו את עורו. מקרים בולטים היו הרקדן והכוריוגרף חיליק כהן, שפורטיס נכנס בו במיוחד (ואפילו קיבל על כך מחמאות מהחברים החדשים שלו בחבר השופטים), ובחורה חרדית לשעבר וקרובת משפחה של הרב איפרגן, שהתוכנית כולה התגייסה ללעוג לה כאשר החשמל באולם "נפל" באורח מסתורי לאחר ששרה. ממש שנון.


המקרה של כהן, שצירפתי אותו כאן בוידאו, מחליא במיוחד, כאשר בר רפאלי, אותו תוצר מובהק כל כך של ערוץ 2, מי שגם מנחה תוכנית ואחר כך גם תופיע בפרסומת בהפסקה, מפלבלת בעינייה בצדקנות כאשר חיליק מפשל (כי זה היה כל כך מפתיע, נכון?), וכאשר חיליק הזועם (ומי לא היה זועם במקומו? מי לא היה מקלל את השופטים במקומו? זה היה הרגע הכי אמיתי שראיתי בטלוויזיה המסחרית הרבה זמן) מבקש שלא יצלמו אותו, מה שכמובן עושים בלי להתחשב בבקשתו. אני מבקש מ"רשת" לצייד אותי בפעם הבאה בשקית הקאה.

אבל יותר מכל, יותר מכל הכל, כואב לי, כואב לי אישית לראות את פורטיס משתתף בקרקס הזה, לראות אותו יושב במרומי הקולוסיאום ומבתר בהנאה גלדיאטורים חסרי מודעות עצמית כמו חיליק, ועוד מטיף לחיליק תוך שהוא מספר על ההשפלות שעבר בעצמו. פורטיס, מה ששנוא עלייך אל תעשה לחבריך, ובתור מי שבלי ספק לא היה עובר את האודישנים לתוכנית בעצמו, בתור מי שאינו זמר סטנדרטי, בתור מי שעבר כל כך הרבה עליות ומורדות וספג כל כך הרבה מכות בקריירה כל כך מגוונת, אני מצפה ממך אמפתיה. אני מצפה ממך נדיבות. אני מצפה ממך אצילות. אני מצפה ממך חמלה. אני בטח ובטח לא מצפה ממך לקחת חלק במכונה צינית ואכזרית שבולעת ויורקת אנשים עבור בצע כסף ורייטינג. ממך, הנער שתמיד היה צועק שהמלך הוא עירום, אני מצפה לעמוד ולזעוק זאת גם עכשיו, שזה לא בסדר.

ערוץ 2 תמיד התפרנס מלהיות חזק על חלשים. מימיי דודו טופז המשליך כדורי שוקולד לפה של אשה חסרת מודעות וכבדת משקל, דרך חיים הכט ורני רהב שמטיפים לאזרחי ישראל איך עליהם לחיות ולהתנהג, ועד תוכניות כמו "אקס פקטור" שמתעמרות ומתאכזרות לאנשים תמימים (ולא, זה שמישהו חתם על איזה חוזה בלי לחשוב מספיק על התוצאות, כי הוא חלש אופי ורוצה להתפרסם, זה לא אומר שזה "מגיע לו"). אבל ממך, פורטיס, האנדרדוג והאנטי גיבור הישראלי האולטימטיבי שלי, לא ציפיתי להיות חזק על חלשים. כשמשקרים לאדם וגורמים לו לחשוב שהוא מוכשר רק כדי לרמוס אותו, בלי לחשוב על מה זה עושה לו, כדי להתפרנס, זה לא פחות מפשע. ולכן, רמי פורטיס, אני מצפה ממך להפסיק לקחת בזה חלק. זה לא פשע להריע (פיקטיבית או בכוונה שלמה) למוזיקה בינונית. זה לא פשע להרוויח כסף. זה לא פשע להיות מפורסם, וזה גם לא פשע להנות מזה. אבל זה כן פשע לגזור קופון על חשבון אותם אומללים שאתה שותף להשפלתם. אני מבין שאתה צריך להתפרנס, אבל לא כך. אני כותב את המכתב הזה מרוב אהבה אלייך, שבגללה כל כך חורה לי מה שאתה עושה עכשיו. ולכן, אני חושב שאתה צריך לעשות לזה סוף, לפני שאאבד  כל טיפה של כבוד שעוד נותרה לי כלפייך.

שלך,
יוחאי

31 תגובות:

  1. וואי איזה סרטון מזעזע.

    השבמחק
  2. ומי ישלם (לו, למשל הוצאות משפט, וסתם חשבונות)? "בנון"? מה לעשות, ככה זה בשואו ביז, בטח ברוק נ' רול, ובטח בארץ. יש מצב טוב לא לגמור ת'חודש, ואז, כמו כל עבודה, לוקחים מה שבא

    השבמחק
  3. לקוות שאחד המוזיקאים האהובים עליך הוא לא דוגמה למופת זה באמת כזה מפתיע?

    הבנאדם רוצה כסף, והוא יעשה מה שבא לו בשביל זה. הוא לא בחר להיות המנטור שלך, -אתה- בחרת שהוא יהיה המנטור שלך.

    לנתק בין האמן ליצירה.

    השבמחק
    תשובות
    1. אתה מתעלם מתוכן התגובה.

      מחק
    2. כמו שכתבתי, הבנאדם יכול להתפרנס ממה שהוא רוצה, אני לא חושב שזה בסדר להתפרנס מלהשפיל אנשים. זה מאוד פשוט

      מחק
  4. כתבת יפה ובמקום, והוידאו הזה היה מגעיל שועלים.

    השבמחק
  5. יוחאי שלום

    כמה דברים.
    ראשית היכרות קצרה, שמי עדן, אני בן 51, גר בגליל, עוד לא החלטתי מה אעשה כשאהיה גדול, ומכיר את פורטיס עוד מימיו כחשמלאי של להקת תמוז זצ״ל.

    כמוך וכרבים אחרים הרמתי גבה, כשראיתי את תמונתו של פורטיס מתנוססת מעל שלטי חוצות של האיכס פקטור.
    מאידך, מותר לבנאדם להתפרנס.

    וכמה שני משקץ ומנאץ את הריאליטי, וחושב שמאיר אריאל היה נביא גדול כשחזה את כל זה ב״חיית הברזל״ שלו, שנים רבות לפני שהראיליטי היה בכלל...
    עדיין לא יודע מה הייתי אמר למפיקים שבאים עם הצעה נדיבה כלכלית להשתתף בדבר הזה.

    מכיוון שאין בביתי טלוויזיה, הוידאו שהראית, הוא הדבר הראשון וכנראה גם היחידי שראיתי. הייתי מחלק את זה לשני חלקים:
    הצילום החודרני, הפולשני , עריכתו והההחלטה לשדרו. - זו האכזריות.
    הביקורת שפורטיס נתן - אולי לא קלה לעיכול, אבל חשובה.

    זכיתי כמה פעמים בביקורות שכאלו. אולי לא בפורום טלוויזיוני, אבל בפורום... תאמין לי אני יודע מקרוב, זה כמו סכין שננעצת ומסתובבת, והצלקות שהיא משאירה זה לה-ר-ב-ה שנים. במיוחד כשאתה רואה את האנשים שהטיחו בפניך את הביקורת שוב ושוב. מאידך הצלקת הזו מלמדת. ואם אתה חזק מספיק, מתעוררים מן ההריסות (אין לי מילים אחרות) ואם רוצים לעשות מה שרוצים, לשיר, לצייר, להופיע, כל דבר, פשוט עושים. ישנן מספיק דלתות ושערים אחרים להיכנס דרכם. חלקם רחוקים יותר, חלקם עם יותר מכשולים וקשיים, אבל הכל אפשרי.
    וכמו שאמרתי, אני מכיר את פורטיס שנים ארוכות מאוד, הוא יודע על מה הוא מדבר.

    אז הבנאדם שנרשם כמתחרה לתוכנית ראיליטי יודע למה הוא נרשם ולמה הוא צפוי, אם כי הוא לא מאמין שזה יקרה לו. הז׳אנר אכזר, וההשוואה לגלדיאטורים של מאיר ושלך נכונה.
    מאידך, הדברים שפורטיס אמר לו, הגם שאינם דברי אלוהים חיים, נכונים וחשובים גם עבור הבנאדם עצמו. ובוודאי עדיפים על העיניים המפלבלות של בר רפאלי, או אל הרדידות של שאר השופטים.

    ואם קצה נפשך בדבר זה, פשוט אל תסתכל. רייטינג נמוך זה הגרזן שיכרות את הדבר הזה.

    השבמחק
    תשובות
    1. הי עדן,
      קודם כל נעים מאוד להכיר. שמח בשבילך שאתה עוד לא יודע מה להיות כשתהיה גדול, גם אני לא 8-)
      לגבי מה שכתבת, שהתמודד הנרשם לריאליטי יודע למה הוא צפוי ולא מאמין שזה יקרה לו. זו בדיוק הנקודה, שאחד כזה כמו אותו חיליק מולך שולל ע"י ההפקה בעצם העמדתו לאודישן ובעצם עריכת ושידור האודישן הזה. מכאן, שהוא לא באמת יודע מה מצפה לו- משום שנמכרת לו אשליה, בשביל הצחוקים שאחר מכן. לכן, לא משנה אם הביקורת של פורטיס לגיטימית כל עוד היא משמשת כלי ניגוח והגכחה של אותו מתמודד, שאינו באמת מודע למצבו ולמה שעומד לקרות לו: מערכת התוכנית בכוונה נתנה לו בכלל לעבור אל שלב האודישן. זה מה שהכעיס אותי בהשתתפות של פורטיס בתוכנית.

      מחק
    2. יוחאי:
      הסיטואציה נתונה. כלומר זה שפורטיס בתוך זה, זו עובדה.
      אני מאמין שחלק מזה שרואים את השופטים האחרים מתפקעים מצחוק מפורטיס, זו עריכה נטו, אני מאמין שחלקם , הלואי כולם, מקשיבים למה שהוא אומר ומסכימים אתו.
      שים לב שהוא לא יורד על הבחור. הוא לא אומר לו ״אתה מגעיל/מכוער/מופרע/טיפש/מטומטם וכו׳ ״ אלא מציב בפני מראה (שלא נעים להסתכל בה).
      ביקורת שמוטחת בך גם אם מנומקת זה לא כיף. לא לשמוע כמבוקר, וגם לא כנוכח.
      במחשבה שלישית, יכול להיות שבכל הפריקשואו הזה, הביקורת של פורטיס אם מתייחסים אליה ברצינות זו נקודת האור של התוכנית.

      מחק
    3. נמכרת לו אשליה?? תגיד על איזה כוכב אתה מנמנם? הוא צריך לקבל עונש של שבועיים באילת באוגוסט אם הוא כלכך לא מודע לעצמו. פורטיס מדוייק ובכלל לא פוגע אנושית - רק מקצועית. ככה נראה אודישן. מצאת על מה לכעוס, על ההפקה... זו שאתה תורם לה תרומת ענק בצדקנות הפומבית שלך? לא אוהב אל תראה, זה כמו לשתות המון קולה ולהתלונן על הנזק לשיניים. עדן צודק בכל מילה ומילה.

      מחק
    4. הי אורן, ברור שיש לנו הבדלי גישות מהותיים, כאשר אתה תומך בגישת ה"מגיע לו כי הוא לא מודע לעצמו". אני לא מסכים באופן עקרוני לגישה הזו, מה גם שרק בזכות חוסר המודעות הזו, והפוטנציאל הקומי שלה, בכלל נתנו לו במה בתוכנית. נראה לי שהשמשפט של עברי לידר שאומר לפורטיס "ייצאת מלך, סתמת לו את הפה" אומר הכל.

      מחק
  6. אני לא כל כך מבינה מה כל כך מזעזע בסרטון הזה. הוא הוצא מהקשרו לחלוטין: קודם כל, רואים את אותו החיליק כשהוא מסתובב בין נבחנים נוספים, קוטל אותם, מהלל ומשבח את עצמו ומלכלך על השופטים עוד לפני שהוא פגש אותם בכלל. ואז בא הסירטון הנ"ל של האודישן, וואלה- ראינו שחיליק הזה הוא אדם ממש מסכן. מישהו שפעם היה משהו ואיפשהו בדרך ירד מהפסים. השופטים היו מאוד מאוד מאוד עדינים איתו, כולל פורטיס, שזיכה אותו במנה הגונה של כנות אישית. זה היה מקסים.

    השבמחק
    תשובות
    1. הי אלינור,
      בעצם את מאששת את מה שכתבתי- שהתוכנית מייצרת תחושה שמי שנקטל (במקרה זה חיליק) נקטל בצדק, כי זה "מגיע לו". כמו שכתבתי אני חושב שחיליק הוא אמנם נרקיסיסט וכנראה גם בחור לא ממש נחמד ואולי אפילו מגעיל, אבל ביחסי הכוחות בינו לבין "אקס פקטור" הוא פה החלש. הוא נבחר לשמש ליצן החצר של התוכנית בגלל שהוא פרובוקטור, ואז בא פורטיס ויורד עליו שהוא פרובוקטור- זו צביעות וציניות וזה דוחה.

      מחק
  7. היי יוחאי, כתבת מקסים, אני מתכוונת לתוכן! מוכרים את עצמם בעבר נזיד עדשים ולא קיבלו את "טופז" כי היה רדוד. גועל נפש מה שקורה בטלביזיה שהיא שיקוף של ערכי החברה שלנו. מדכא, אבל תמיד תקווה
    תודה לך

    השבמחק
  8. ולאק כל מילה בסלע.
    כאן המשפיל הוא גם המושפל, כי פורטיס החדש הוא כזה שאולף על ידי הממסד והכסף שלו בז בעבר, ועכשיו שירי ומשה מלטפים אותו ונותנים לו חטיף כשהוא מתנהג יפה. מזכיר את השיר מאחד הפוסטים הקודמים - תאכל כל מה שמאכילים אותך, גם כשזה החרא של העולם ושל עצמך.

    השבמחק
  9. אני לא מצדיק את התגובות של השופטים
    אבל צריך לראות את הקטע המלא
    למשל כאן מתחיל אחרי שעה בערך.
    http://www.youtube.com/watch?v=Lyn4qd1_14o

    זה מעניין הקטע הזה של מישהו שהוא חד ושנון ומרגיש ממש על הגובה ועונה לכל תגובה ובעל בטחון עצמי וכל זה..
    ואיך הוא נשבר אחרי התגובות אליו.

    אבל אחרי הכל - לדעתי השופטים ופורטיס הוא כאחד השופטים בארץ הזאת.. - לא מפנימים את העובדה שקטילה שלהם אחרי הכל יכולה להרוס בנאדם בטח בנאדם שלא רגילך לחשיפה אישית מול קהל של מאות אלפי צופים

    השבמחק
  10. ויש גם גישה סלחנית יותר, למרות שנראה לי שהיא באה מאותו מקום של אהבה:
    http://debuzzer.sport5.co.il/buzz/?p=27988

    השבמחק
    תשובות
    1. זה טור יפה, והייתי לוקח אותו בשתי ידיים אם "אקס פקטור" הייתה באמת תוכנית מוזיקה (אפילו אם לא טובה במיוחד). ולא קולוסיאום קרקסי כמו שהיא.

      מחק
  11. פורטיס אומן נהדר, שכנראה אחרי עשרות שנים של עבודה קשה הגיעה שעתו לגזור קופון, עם עקרונות לא הולכים למכולת..

    אני לא מוצא לנכון ליצור קשר ישיר בין פורטיס היוצר/הדמות לבין
    רמי פורטיס האדם,
    הוא לא חבר שלך הוא לא משפחה שלך לא המורה דרך שלך ותכלס גם לא צריך להיות.
    הוא מוסיקאי שעבודתו עושה לך נעים באוזן במקרה הטוב ותו לא.

    ולכן האם זה משנה בכלל שעכשיו הוא שמוק,דעתן,חסר רגישות ושאר ירקות?!

    חשוב לזכור שבידור זה בידור זה בידור
    ומי שצופה בתוכניות בידור רקובות שהמטרה שלהם זה רייטינג כסף ופרסום (בצורה הרדודה ביותר שאפשר) אז שלא יכנס לשוק שהחרא בטלוזיה שלו מסריח.

    השבמחק
  12. כפי שאמרת פעמים רבות בפוסט - פורטיס הוא האנטי גיבור של כולנו, זה שעושה את כל מה שאנחנו היינו רוצים לעשות אבל לא מעזים כי אנחנו מנסים ללכת לפי מה שהחברה מכתיבה.
    אנחנו רוצים להיות כמוהו אבל לא מוכנים לספוג את החום כשאנחנו נכנסים למטבח. הוא לדוגמא, סבל מזה רבות, בעיקר בהיבט האישי והמשפחתי (הוא מתייחס אל זה בעקיפין בראיונות).

    פורטיס ראה מישהו שרוצה להיות 'פורטיס' - רוצה לעשות "מה שהוא רוצה" אבל מנסה לעשות את זה בדרך שהחברה "תרצה" את זה. בסרטון שהראית (לא ראיתי או אראה את התכנית בגלל כל הסיבות שציינת) עיברי לידר מנסה לגעת בנק' בעדינות אבל רואים אדם שחסם את עצמו מראש לתגובה (כנראה בגלל כל הצחוקים שהיו קודם) והיה אפשר לפתור את זה ב-4 'לא' של השופטים. לדעתי האדם היחיד שהיה לו אומץ לעשות את הדבר הנכון היה פורטיס. לעיתים האמת זה הדבר הכי טוב שאנחנו צריכים לשמוע, גם אם זה לא נעים, כי אז אנחנו יודעים איך להתמודד עם זה. האופציה השנייה היא לחיות באשליה שהכל וורוד ללא אפשרות להתמודד עם זה ולקבל (במקרה של הבחור בסרטון) דחיה אחרי דחיה בהמשך (שלדעתי זה הרבה יותר גרוע למרות שאין לי ספק שנפגע מהתגובה "הקיצונית").

    אנחנו חיים בתרבות שבה אנחנו אומרים לכולם כל הזמן (בעיקר לילדים) כמה הם טובים ומושלמים ולא מעמתים אותם עם המציאות שעומדת להגיע (כשאנחנו כן אומרים אנחנו מכסים את זה בשכבה וורודה עבה אשר לא משרתת את המטרה). כשהמציאות מגיעה ותופחת לאנשים האלו בפרצוף הם לא יודעים להתמודד איתה - ובמציאות כזאת של טיוח האמת אנחנו לא יכולים להתקדם כחברה.

    אחרי הסרטון הזה, אני שמח שיש את פורטיס בסביבה, השאלה איך יתר האנשים שצופים בזה יקחו את זה...

    (אחרי כל מה שאמרתי – יכול להיות מצב שהוא באמת התייחס בצורה שלילית שנערכה ואולי על זה הוא ראוי לגינוי, אך לא אם הדברים נאמרו כפי שהוצגו בסרטון)

    השבמחק
    תשובות
    1. גם אם הביקורת של פורטיס הייתה עניינית, בטח ביחס לחבריו לפאנל (מי שהיה הכי מעליב הוא משה פרץ, שאמר שחיליק יכול להיות סטנדאפיסט), המעמד עצמו שבו אדם שהוא פרובוקטור ותלוש מקבל במה רק בגלל שהוא פרובוקטור ותלוש ועוד קוטלים אותו אינו לגיטימי. . לכן, זה לא כל כך חשוב בעיניי מה פורטיס אמר, עצם העבודה שהוא משתתף בתוכנית שבה קיימים מעמדים כאלה היא בעיניי מאוד מצערת. זה מה שניסיתי להעביר בפוסט- אנשים אומרים כל הזמן שפורטיס צריך להתפרנס וצריך להתחשב במצבו ובמעמדו (אחרי ניתוח הלב וכו') אבל חורה לי שההתפרנסות הזו כרוכה בהשפלות כאלה.

      מחק
    2. קשה לי עם בתכניות האלו ובגלל זה אני לא צופה. מעטים האנשים שיכולים להצליח בתכניות כאלו ואת אלה שמצליחים (יחסית) בד"כ לא מעניין לשמוע.

      לצערי פורטיס מנווט בסיטואציה שקיימת והוא מנסה להפיק ממנה את המיטב. יכול להיות שהוא מצליח בזה, יכול להיות שלא. אני לא חושב שהוא הבעיה האמתית פה, פשוט נוח לכולנו למצוא אותו "כאשם" בגלל שהוא כ"כ שונה בנוף. לדעתי זאת המראה שהיינו צריכים כדי שתתחיל הירידה של תכניות כאלה.

      הערה נוספת ששכחתי קודם - פעם ראשונה שאני מגיב אבל אני מאד אוהב את הבלוג, בדיוק בגלל שאתה מביא זווית שונה על דברים. מקווה שתמשיך באותה הדרך.

      מחק
    3. תודה רבה, אתה מוזמן להגיב יותר!

      מחק
  13. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  14. לגבי חיליק כהן, אני לא חושב שיש מה לבוא בטענות לשופטים, וזה בטח לא "מחליא".
    הבנאדם, עוד לפני שדרך על הבמה כבר דיבר בצורה מגעילה על השופטים ועל מתמודדים אחרים, וגם כשעלה לבמה לפני שהתחיל לשיר כבר התעסק בלאיים ולהעליב, די הרגיש כאילו הוא מחפש את הפיצוץ.
    ויודע מה? גם בימים שלאחר מכן, בכל מיני כלי תקשורת, הוא המשיך בשלו, המשיך ללבות את האש, כי כמו שפורטיס אמר (ופורטיס היה מאוד מדויק) הבנאדם פרובקטור.
    וכמו ששמישהו כתב כאן בתגובות, פשוט שמו לו מראה מול הפנים.
    ואם ההפקה היתה אומרת לו ולאחרים, "עזבו, לא מתאים", זה היה יותר הוגן כלפיהם?
    אני בספק אם מישהו שהיו מונעים ממנו להבחן היה אומר "כן, תודה, זה מה שהייתי צריך".
    התוכנית הזאת היא ריאליטי, בריאליטי יש חוקים מסוימים שכולנו מכירים ואם החלטת ללכת לתוכנית כזאת, גם אם אתה בטוח שלך זה לא יקרה, באמת שאין לך על מה להתלונן.

    ולגבי פורטיס, בתור אחד שמקשיב לו גם כן עוד מימי הקסטות, אני שמח שהוא על מסך הטלוויזיה שלי.
    אני שמח שהוא מצליח לעשות לביתו, אני חושב שכל אלה שכועסים על "בגידת האנטי-גיבור" או מה שזה לא יהיה, צריכים לשאול את עצמם על מה באמת הם כועסים.
    פורטיס האדם, כמו כולנו, צריך לעשות לפעמים א' כדי שב' יתקיים.
    ויודע מה? בשורה התחתונה, דחיל רבאק, כולה נהיה שופט בתוכנית ריאליטי.
    לא גנב ולא רצח, ואיכשהו מבחינת הרבה אנשים, פתאום זה כל מה שיש בפורטיס.
    שופט ריאליטי.
    אבל פורטיס כמו פורטיס, תמיד יילך בדרך שלו, ותמיד תמיד יישאר פורטיס, גם על המסך של ערוץ 10 ואהבה שלי אליו לא פחתה כהוא זה.
    ןלנו נשאר רק להתווכח בתגובות בבלוגים:)

    השבמחק
    תשובות
    1. הי,
      חשוב לי לומר שלשניה לא אמרתי שאני מתנער מפורטיס, אני עדיין מאוד אוהב אותו ואת המוזיקה שלו. בטח לא אמרתי שהוא גנב וכו'. אני, בניגוד אלייך, לא יכול לחשוב אפילו על חיליק ש"מגיע לו". אתה אומר שהוא חיפש את הפיצוץ, אבל כמו שכתבתי למגיב אחר, אל תתבלבל- במערכת הכוחות בין חיליק ל"אקס פקטור", הוא החלק החלש במשוואה (אפשר להשתמש בסימן המתמטי <<, חלש בהרבה מ). מי שחיפש את הפיצוץ, כדברייך, הם מערכת התוכנית עצמה, שראו לנכון לתת לאחד כמו חיליק במה ואז גם נכנסו בו על זה שהוא פרובוקטור, שזו הסיבה היחידה שבגללה נתנו לו לעלות. כן, בעיניי הדבר הראוי הוא לא לתת לאנשים את התקווה הקלושה שהם שווים. ובטח כשהתוצאה של ה"צ'אנס" שהם כביכול מקבלים היא השפלה. זה לא הוגן וזה סוג של פשע בעיניי, בכל הרצינות. ואני כועס על פורטיס שהוא לוקח בזה חלק.אז לא גנב ולא רוצח אבל בטח לא מה שהייתי מצפה ממנו לעשות.

      מחק
  15. צדק עדן אוריון בדבריו.
    כל תכניות הריאליטי, ביניהם גם אלה, שמחפשות זמרות/ים הפכו לעיסה דביקה ומבחילה של רדיפה אחרי ספורים מעניינים שימשכו קהל, כלומר: רייטינג.
    גם בחירת השופטים לא ברורה ומובנת לי, לא ב"אקס פקטור" ובוודאי שלא ה"הדבר הבא".... או איך שלא קוראים לתכנית שתפסה את מקומה של "כוכב נולד".

    קצתי בכל אלה.

    השבמחק
  16. מישהו כבר שר על זה מסתבר: ("איכס פאקטור")
    https://www.youtube.com/watch?v=pMnsn5gxA1E

    השבמחק
  17. הרבה מילים על לא כלום. הרי אותו חיליק בעצמו עשה הצגה ופרובוקציות וקיבל בדיוק את מה שרצה, שזה שידברו עליו בצורה כזו או אחרת ויראו אותו בטלוויזיה. פורטיס היחיד שלא קנה את זה. אנשי האקס פאקטור קנו את זה, וגם אתה קנית את זה.

    עובדה: ממה שקראתי חיליק הנ"ל הולך להופיע בעוד פרק בתוכנית לאחר שהוזמן (כי זה רייטינג) ואמר כן (כי זה בדיוק מה שרצה, כל עוד יש לו עוד חשיפה אין לו טענות לתוכנית). כל ההיעלבות, כל הדרמה, זה הכל משחק. חסר טעם. אז אפשר לכבות את המסך, ולהפסיק לייחס לזה כל כך הרבה חשיבות. תקשיב לאלבום של פורטיס במקום, עדיף.

    השבמחק