יום שבת, 28 באוקטובר 2017

נגד אלפקה



בשנתיים האחרונות יש לי את העונג (...) לעבוד באופן מאוד אינטסיבי בלהקה. או שנאמר כת- כת של שני אנשים, וזו רוקשין (Rukshin), שמורכבת מעבדכם הנאמן על גיטרה, סקסופון, ושמונצים שונים שעושים "פינג!", ודור סיני, מתופף, בעל מצילות שבורות גאה, תסריטאי ואיש שחי בספרות אחרות מאלו המוכרות לנו כאן.

בראשית היינו טריו, עם שי דיאמנט על באס, והתקראנו זפת. במאי שנה שעברה קבענו הופעה, ואז שי לא יכול היה לבוא. כדי לא לבטל החלטנו שאני ודור נעלה כצמד, מה שעשינו- וכך נולדה רוקשין, מהופעה שהייתה מאה אחוז מאולתרת. אחרי שתי הופעות דור סיפר לי את הקונספט, המיתולוגיה מדע-בדיונית שהמציא, שעליה מבוססים הקטעים של רוקשין: סיפורו של רוקשין, החייזר הפולש, ברחבי הגלקסיות, כובש אנדרומדות מסוגים שונים, כשהוא חובר לגוסטבוס, התמנון האנושי, ומלחמתם באלפקה הגנרל הלום הקרב שלצידו קצין המבצעים הנאמן שלו.

דור שיכנע אותי להקליט אלבום שחציו מוזיקה שמבוססת על הקונספט, שנוצרה כולה מאלתורים שלנו בהופעות (שכולם צולמו ותועדו ונותחו שניה אחרי שניה, ומתוכם חילצנו טיוטות שהפכו לקטעים של ממש), וחציו- תסכית שיציג פרק במיתולוגיה של רוקשין. אני לא יכול להגיד שהבנתי הרבה מזה אבל החלטתי לזרום איתו להרפתקאה הכי משונה של החיים המוזיקליים שלי. עשינו מין מישמש של מטאל-נויז-קראוטרוק-ספייסרוק-אלתור חופשי-פרי ג'אז- פוסט פאנק-גריינדקור-סטונר מופרע ומופרך, בלי מילים. לפעמים צריך לתת לידיים פשוט לנגן. זה לא שניסינו בכוונה לנגן ככה- לא יכולנו אחרת.


וכך עשינו. אחרי אי.פי. שהוקלט בתנאי גרילה ונשמע כמו תאונת דרכים בין מכבש לבולדוזר, ואחרי עשרים הופעות בחורים של החורים (בין השאר הופענו בלילה הכי קר בשנה בתל אביב מאחורי מגרש חניה) הלכנו לעשות אלבום באורך מלא- סופר מלא, 73 דקות, שזה כמו ארבעה אי.פים של להקות אחרות. את החצי הראשון הקלטנו באולפני הבי סטודיוס ז"ל בנובמבר-דצמבר שעברו. לאחר גלגולים שונים ומשונים, ההקלטות מוקססו ע"י ניר מטרסו ועברו מאסטרינג ע"י עדו להנה. זה אולי נשמע לפעמים כמו מטאל או נויז אבל הגישה שלנו תמיד הייתה ג'אזית ביסודה, שפשוט עולים לנגן עם מינימום הכנות מוקדמות, או אם לצטט את הגיטריסט הנפלא של קפטן ביפהארט, זוט הורן רולו: Plug it in and play the shit. הקטעים נכתבו על בסיס התקשורת והנגינה המשותפת שלנו והאינטראקציה שהייתה בחדר, כשכל ביצוע שונה לגמרי מקודמו. חלק מהקטעים אולתרו לחלוטין באולפן עצמו. נראה אתכם מזהים מה אולתר ומה נכתב מראש (על בסיס מה שגם אולתר).

החצי השני הוקלט במה שקרוי "אולפני גגף" ומורכב מ-26 דקות של מלל שהוקלט ע"י דור בטייק אחד רציף. דור עבד שנים על פיתוח העלילה והדמויות של רוקשין וזה פשוט יצא לו בנאגלה אחת מרוכזת. רוקשין וגוסטבוס יוצאים לכבוש את העיר והכוכב של אלפקה והקצין, מתחולל קרב שבמהלכו הקצין נשבה, מה שמגייס את אלפקה להצילו. דו הקרב בין רוקשין ואלפקה, מה שנתן לאלבום את שמו- Rukshin Vs. Alpacka, עומד במרכז התסכית. את הליווי המוזיקלי הקלטתי בבית והוא מורכב מגיטרות, סקסופון, חליליות, מלודיקה, אפליקציות חינמיות בפלפון, לפטופ, צעצועים של הבן שלי, והאיי-רובוט הביתי שהוקלט במהלך נקיון בית שגרתי.

זה לקח לנו כמעט שנה שלמה מהחיים אבל Rukshin Vs. Alpacka רואה סופסוף אור. לא ברור אם העולם מוכל לעכל מפלצת מתנגשת חזיתית כזו של 73 דקות אבל אתם מוזמנים לשמוע מה רקחנו לכם. הכל כאן.




הנה גם האי.פי. שלנו:


וכמה סרטונים מייצגים (אגב, כ-ל ההופעות שלנו אי פעם מתועדות באורך מלא ביוטיוב!)





לפלוש!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה